فوم ها ي ساختماني يا انتگرال

يك پيشرفت مهم در تكنولوژي پلاستيك ها توسعه فوم هاي ساختاري يا همان انتگرال است.

اين فوم ها ساختار ويژه اي دارند و با پوسته شان قابل تمايز هستند به طوري كه دانسيته آن ها در پوسته اقريبا برابريا نزديك پلاستيك هاي فوم نشده است و يك هسته متخلخل دارند. اين ساختار فوم معمولا با قالب گيري حاصل مي شود. در فوم هاي ساختماني يا انتگرال و يا پوسته اي، يك رويه سرتاسري الاستومري ناحيه داخلي را كه اسفنجي است احاطه كرده است.
فوم انتگرالي نبايد با فوم هاي لايه اي كه ساختار مشابهي دارند يا پانل هاي ساندويچي اشتباه شود. فوم هاي لايه اي با اتصال لايه هاي از پيش توليد شده از طريق جوش دادن، ذوب كردن، چسب زدن و …تهيه مي شوند؛يعني پوشش هاي خارجي به هسته متصل و پانل هاي ساندويچي با فوم كردن تركيب هاي مختلف در پوشش هاي از قبل قالب گيري شده تهيه مي شوند.
جنبه تكنولوژيكي قابل تمايز فوم هاي انتگرال تهيه آن ها در يك دوره عملياتي است در حالي كه ساختار مورفولوژيكي ويژه آن ها تلفيقي از دو نوع پلاستيك فوم شده و فوم نشده و يك ناحيه با دانسيته بينابين است. در اين ناحيه دانسيته از هسته به پوسته افزايش مي يابد. از آنجايي كه اين ساختار همانند ساختار چوب طبيعي است از فوم هاي انتگرال به عنوان چوب مصنوعي ياد مي شود. بنابراين اين موضوع نه تنها مشابهت ساختاري اين مواد را با چوب نشان مي دهد، كاربردهاي اساسي و مهم فوم هاي انتگرال را نيز مي توانند جايگزين محصولات و ساختارهاي چوبي شوند بيان مي كند.

    ارسال نظر

    Your email address will not be published. Required fields are marked*