صعود گروهی قیمت پایه محصولات پلیمری تحت تاثیر نرخ دلار

قیمت پایه محصولات پلیمری در حالی توسط دفار توسعه صنایع تکمیلی اعلام شد که در همه گروه های کالایی افزایش نرخ تجربه شده است.

صعود گروهی قیمت پایه محصولات پلیمری تحت تاثیر نرخ دلار + جدول مقایسه‌ایبه گزارش اینپیا، در این بین بیشترین افزایش نرخ مربوط به کالای پت بطری و با بیش از ۸۳۲ ریال افزایش نرخ است. گروه PVC نیز از دیگر گروه هایی بود که افزایش بالایی را تجربه کرد بدین ترتیب این گروه افزایش نرخی بیش از ۷۲۱ ریالی و معادل بیش از دو درصد افزایش را تجربه کرد.

 

کالاهای دیگری همچون پلی استایرن معمولی و پلی اتیلن های سنگین بادی، فیلم و لوله و اکستروژن از دیگر گریدهایی بودند که افزایش نرخ بالایی داشتند.

 

کمترین افزایش نرخ هم مربوط به کالای سبک فیلم و با ۱۱۸ ریال افزایش بود همچنین کالای سبک خطی نیز افزایش نرخ اندک و ۲۳۶ ریالی داشت.

 

نرخ دلار: نرخ دلار مبنای محاسبه قیمت های پایه در هفته جاری برابر با ۴۱۹۲۱ ریال بوده که در مقایسه با نرخ ۴۱۶۴۳ ریالی هفته گذشته افزایشی ۲۷۸ ریالی و معادل هفت دهم درصد را داشته است که سبب تشدید افزایش نرخ کالاهایی شد که در بازار جهانی افزایش قیمت را تجربه کرده بودند و همچنین باعث افزایش نرخ کالاهایی شد که در بازارهای جهانی ثبات نرخ داشتند و کاهش نرخ جهانی کالاهایی همچون سبک فیلم را خنثی کرده و موجب افزایش اندک نرخ این محصول شده است.

 

 

متن کامل در: http://inpia.ir/shownews/9006

    ارسال نظر

    Your email address will not be published. Required fields are marked*