پرفروش‌ترین محصولات صادراتی ایران در دنیا/ پلاستیک و لاستیک چه سهمی از این بازار داشتند؟

صادرات صورت گرفته در بخش صنعت و معدن طی نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۴.۷ و ۳۶.۴ درصدی روبه‌رو شده است.

در بخش صادرات صنعتی تا پایان پاییز سال جاری ۱۱۵۳۵.۵ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات ۱۱۰۱۷.۴ میلیون دلاری شاهد رشد ۴.۷ درصدی در این بخش هستیم. همچنین در بخش معدن میزان صادرات طی نه ماهه سال جاری ۱۲۵۸.۵ میلیون دلار صادرات انجام شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات ۹۲۲.۷ میلیون دلاری رشدی ۳۶.۴ درصدی صورت پذیرفته است.

در بخش صنعت، تا پایان پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در بخش ماشین آلات دفتری، حسابداری و محاسباتی با رشد ۱۹۴.۲ درصدی، محصولات از توتون و تنباکو با رشد ۱۸۰ درصدی و  مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده با رشد ۱۱۶.۶ درصدی بیشترین رشد صادراتی را داشته‌ایم.

این در حالی است که سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی ۵۳.۵ درصدی، محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات با رشد منفی ۱۹.۳ درصدی و کوک، فرآورده‌های حاصل از نفت و سوخت‌های هسته‌ای با رشد منفی ۱۷.۸ درصدی بیشترین رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، در بخش معدن نیز استخراج زغال‌سنگ و لیگنیت؛ صادرات زغال سنگ نارس (تورب) با رشد ۲۷.۵ درصدی، کانسارهای فلزی با رشد ۴۴.۵ درصدی و نیز استخراج سایر معادن طبقه‌بندی نشده با رشد ۶.۸ درصدی در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده‌اند.

در ذیل جدول میزان صادرات مربوط بخش صنعت و معدن تا پایان پاییز سال جاری و مدت مشابه سال گذشته به تفکیک گروه آمده است.



    ارسال نظر

    Your email address will not be published. Required fields are marked*