اسفنج پلیمری برای ترمیم و جایگزینی ستون فقرات / تازه ترین اخبار دنیای پلیمرها و پزشکی

سالهاست که پزشکان و محققان در سرتا سر جهان به این نتیجه رسیده اند که پلیمرها نه تنها ظاهر فیزیکی زندگی بشر و گاهی ماهیت آن را عوض کرده بلکه این مواد یعنی پلیمرها خواص شگفت انگیز بسیاری دارند که هنوز بر انسانها پوشیده است,

اگر شما همین بیست سال پیش به کسی میگفتید که پلیمرها میتوانند در درمان انواع بیماری های خطرناک همچون سرطان ها به بشر کمک کند برخورد شنونده هرچه که بود قطعا برخورد مناسبی نبود چون این حرف در حد تخیل و حتی جک بیشتر به نظر میرسید تا نتیجه تحقیقات یک تیم از دانشمندان! اما حالا موضوع فرق کرده و بشر توانایی های بی نظیری از پلیمرها را کشف کرده است.در ادامه تازه ترین خبر دنیای پلیمر ها را بخوانید و لذت ببرید!

دانشمندان موفق به ساخت ماده جدید یا اسفنج پلیمری با خواصی جالب شدند

این اسفنج پلیمری یا پلیمر اسفنجی داربستی متخلخل, زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است که میتواند به سلول های استخوانی باقیمانده در محل کمک کند تا با رشد خود در محلی که استخوان به واسطه سرطان یا دیگر بیماری ها از آن جدا شده است مشکلات بیماران را به حداقل ممکن برساند.

در این روش پزشکان به سادگی برش کوچکی در گزدن یا کمر فرد بیمار ایجاد میکنند و سپس هیدرو ژل اسفنج پلیمری را به درون حفره استخوانی تزریق میکنند ,مشابه روش بهره گیری از میله تیتانیومی , پلیمر تزریق شده , مایعات موجود در محل زخم را جذب میکند و با بزرگ شدن خود محل شکاف و بریدگی استخوان را پر و ترمیم میکند.

با وارد شدن این اسفنج پلیمری به درون بدن ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشد که فرایند پخت یا همان سخت شدن اسفنج پلیمری به اتمام برسد و پس از آن اندام مصنوعی داخل بدن ساخته شده است! پس از طی این مرحله بافت استخوان بدن کار خود را آغاز میکند و با نفوذ به درون این پلیمر موجب سخت شدن و تقویت هرچه بیشتر آن میشود و در واقع هرچه زمان میگذرد اسفنج پلیمری خواص یک استخوان را به خود میگیرد!

منبع: کافه پلیمر

    ارسال نظر

    Your email address will not be published. Required fields are marked*